مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان: طی شش سال گذشته ۴۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است

به گزارش توان نگار| ساجده رضوی زاده مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در اختتامیه ششمین جشنواره در رابطه با آمار کلی جشنواره گفت: طی شش سال گذشته ۴۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است.

وی افزود: جشنواره اول در شهریور ۱۳۹۷ و با حدود ۱۴۰۰ اثر دریافتی از ۵۴ نفربرگزیده در ۱۲ بخش برگزار شد در اولین جشنواره محدودیت در تعداد آثار دریافتی وجود نداشت و فراخوان در گستره بین‌المللی توزیع شد.

رضوی زاده ادامه داد: جشنواره دوم، آذر ۱۳۹۸ با ۶۳۵ اثر دریافتی و ۱۲۹ شرکت کننده که از این تعداد ۹۵ فرد دارای معلولیت و ۳۴ فرد بدون معلولیت،برگزار شد که در نهایت ۵۶ منتخب در ۱۴ بخش در روز اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان یادآور شد: جشنواره سوم در دی ماه ۱۳۹۹ با ۵۸۰ اثر دریافتی و ۱۵۷ شرکت کننده که ۱۲۳ فرد دارای معلولیت و ۳۴ فرد بدون معلولیت، ۵۵ نفر برتر را در ۱۴ بخش معرفی کرد.

وی در توضیح جشنواره چهارم گفت: جشنواره چهارم با عنوان «اثر موثر» از ۲۷ استان شرکت کننده داشت و در آذرماه ۱۴۰۰ با ۳۶۷ اثر دریافتی و ۱۰۳ شرکت کننده که ۴۶ فرد دارای معلولیت و ۵۷ فرد بدون معلولیت، ۵۷ برگزیده در ۱۵ بخش را به ایستگاه پایانی رساند.

رضوی‌زاده با اشاره به عنوان جشنواره چهارم خاطرنشان کرد: در جشنواره چهارم علاوه بر اثر دریافتی در یک مرحله پیگیری و مطالبه آن اثر نیز در داوری مورد توجه قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه ای معلولان ادامه داد: جشنواره پنجم با ۲۷ استان شرکت کننده و شعار «رسانه به توان فرهنگ» در مهر سال ۱۴۰۱ با ۶۱۷ اثر دریافتی و ۲۰۱ شرکت کننده که ۱۰۶ فرد دارای معلولیت و ۹۵ فرد بدون معلولیت، ۵۸ برگزیده در ۱۳ بخش را در اختتامیه معرفی کرد.

وی با اشاره به جشنواره ششم گفت: فراخوان این جشنواره از نیمه دوم خرداد به طور رسمی منتشر شد و پس از تمدید فراخوان تا ۳۰ مرداد سال جاری مهلت ارسال آثار وجود داشت.

رضوی زاده گفت: این جشنواره که روز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ و با حضور ۲۷ استان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه ای معلولان ادامه داد: در این دور از جشنواره ۶۸۱ اثر از ۲۲۰ شرکت کننده که ۱۱۷ نفر آنها دارای معلولیت ۱۰۳ نفر از آنها بدون معلولیت بودند، دریافت شد.

وی افزود: ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان ۵۸ برگزیده در ۱۳ بخش طنز مکتوب، تیتر، اینفوگرافی، داستان کوتاه، دلنوشته، عکس، فن بیان، کلیپ، کاریکاتور، گزارش مکتوب، مصاحبه مکتوب، مقاله و یادداشت و گزارش صوتی و تصویری به ایستگاه پایانی رسید.

رضوی‌زاده یادآور شد: بخش شعر و مصاحبه صوتی و تصویری به دلیل به حد نصاب نرسیدن آثار، مورد داوری قرار نگرفت.

مدیر روابط عمومی جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: از این تعداد ۱۱ نفر رتبه اول، ۱۸ نفر رتبه دوم، ۱۸ نفر رتبه سوم و ۱۱ نفر قابل تقدیر و در مجموع با ۳۶ خانم و ۲۲ آقا مورد تقدیر قرار گرفتند.

رضوی زاده در رابطه با آمار شرکت کننده‌های معلول گفت: شرکت کننده‌های دارای م وی علولیت شامل؛ ۷۴ معلول جسمی حرکتی، ۱۴ ناشنوا، ۱۷ نابینا، ۱۴ معلول ذهنی و دو فرد دارای معلولیت اعصاب و روان و یک فرد دارای معلولیت گفتاری بودند.

وی با بیان اینکه در این شش دوره برگزاری جشنواره، حدود ۴۳۰۰ اثر برای دبیرخانه ارسال شده است، افزود: استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، اصفهان، خوزستان، کردستان، یزد و قزوین استان‌های دارای رتبه برگزیده بودند.

در این اختتامیه از سه کتاب که نویسنده آن ها از افراد دارای معلولیت است با عنوان «پا به پای زندگی» به نگارش فاطمه طایی، «دلم می خواست پرنده ها آواز بخوانند» به نگارش سحر مشایخی و «زن، معلولیت، استقلال» به نگارش اعظم نقوی، علی عباسی و سمیرا سادات بدخشیان، نیز رونمایی شد.

در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی رسانه ای معلولان، نمایشگاهی از عکس های منتخب ششمین دوره جشنواره، به عنوان برنامه های جانبی در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *