رئیس مرکز برنامه ریزی سازمان بهزیستی: معلولین کشور توانمند می‌شوند

رئیس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه‌های این سازمان توانمندسازی معلولان است که با اجرای طرحی این افراد قادر خواهند بود از استعدادها و توانایی‌های خود برای ایجاد ارتباط موثر در جامعه استفاده کنند و به حداکثر توانمندی دست یابند.

به گزارش توان‌نگار به نقل از  ایرنا، عبدالله کرم‌زاده در جلسه بررسی نحوه جانمایی و استقرار پردیس توانمندسازی در زنجان از اجرای پروژه پردیس توانمندسازی معلولین در کشور خبرداد و افزود: پردیس کارآفرینی و توانمندسازی مسیر اشتغال مددجویان را تسهیل می کند و بالی برای پرواز و رفع نیازهای روحی و اجتماعی افراد دارای معلولیت است.

وی اظهار داشت: پارک حسی مهارتی، پارک آبی، فضای سبز ویژه، استعدادیابی، سینما، مجموعه کارگاه‌های مهارتی، فضای مخصوص فروشگاه های فصلی، بازی های هیجانی و حرکتی مهارتی و غیره از جمله بخش های قابل اجرا در این پروژه است که افراد دارای معلولیت نیز همچون عموم مردم می توانند از خدمات آن به نحو مناسبی استفاده کنند.

کرم زاده، شکوفایی و ارتقای استعداد، ایجاد و شتاب دهندگی مشاغل، افزایش مهارت های فردی و اجتماعی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و ورود جدی به حوزه تفریح، ساماندهی و جهت دهی خیرین و فعالان اجتماعی را از اهداف عملیاتی این پروژه ذکر کرد.

وی به نیازهای مغفول مانده افراد دارای معلولیت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم وجود قوانین بهره مندی برابر از حقوق شهروندی، همچون سایر شهروندان، این قشر از دسترسی آسان به اماکن عمومی شهر محروم هستند.

وی اضافه کرد: این امر توجه بیش از پیش به طراحی های اصولی و همراه با رعایت استاندارد به ویژه در اماکن عمومی شهر، که مورد استفاده اقشار و گروه های مختلف است را ضروری‌تر کرده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی همچنین وجود خیرین را در پیشبرد برنامه های این سازمان بسیار پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در رسیدن به اهداف سازمان بهزیستی بسیار کارساز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *