آمار کرونا درسمیرم تک رقمی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: شمار مبتلایان روزانه به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان بدلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بعد از چند ماه به زیر ۱۰ نفر رسیده است.

به گزارش توان‌نگار/ علی اصغرصبوحی افزود: این رقم در ۲ هفته اخیر بین ۱۲ تا ۱۸ نفر بود که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای هفت نفر به زیر ۱۰ نفر رسید.

وی، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سمیرم را یکهزار و ۷۱۷ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در آی‌سی‌یو بیمارستان سمیرم همچنان بالاست.

صبوحی گفت: کم شدن تعداد مبتلایان را نباید بهانه‌ای برای آزادانگاری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی قلمداد کرد اما باید امیدوار بود که بازهم با رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک، این تعداد کمتر و کمتر شود.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم با بیان اینکه حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های بلند این فصل همچنان خطرناک است، افزود: با این حال، بارش برف و یخبندان در ۴۸ ساعته اخیر باعث کاهش ترددها شده است.

صبوحی با تقدیر از عموم مردم شرکت‌کننده در طرح حافظان سلامت گفت: ارائه آمار دقیق و روزآمد، کمک بزرگی به مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی است.

طبق اعلام ۱۲ روز پیش همین مسوول، شمار بیماران کرونایی سمیرم که روزانه به ۲۰ و ۲۵ نفر رسیده بود همان زمان به زیر ۲۰ نفر رسید.

بر این اساس، با وجود بهبود شرایط کرونایی در سمیرم، فروش برخی اقلام همچون برنج، روغن و مرغ با نرخ دولتی در چند روز اخیر باعث تشکیل صف‌ها و تجمع‌های فشرده در این شهر شد و باردیگر احتمال بالارفتن تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *