نشست هماهنگی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به دعوت شورای هماهنگی

به گزارش پایگاه خبری توان نگار به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان باحضور آیت الله طباطبایی نژاد نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان عباس رضایی استاندار اصفهان ، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات کشور و اعضای کارگروه های دهه فجر در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار گردید.

عباس رضایی شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی است که دیدگاه ها و مسائل انقلاب و شادی و شور قلبی خود به انقلاب اسلامی را نشان دهیم، اظهار کرد: این فرصت بسیار با ارزش است و ما باید از این فرصتی که بسیاری آرزوی آن را دارند، استفاده کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دستاوردها را ابتدا باید برای خود و سپس برای عموم مردم و نسل جوان بیان کنیم، تصریح کرد: یکی از مباحثی که می توان با آن انقلاب اسلامی را نشان داد، مقایسه انقلاب اسلامی با پیش از انقلاب است که باید از این فرصت برای بیان آن ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امسال هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه دست نرم می کنیم، خاطرنشان کرد: اگرچه امروز وضعیت استان به دلیل همراهی و همکاری مردم اصفهان و هماهنگی دستگاه های مختلف بسیار بهتر است، اما همچنان درگیر این بیماری هستیم.

رضایی با بیان اینکه تمهیدات زندگی با کرونا یکی از مسائلی است که باید با آن کنار بیاییم، گفت: این روزها برخی مباحث و مسائل بی جایی را مطرح می کنند و در این شرایط اگر در این شرایط اگر واکسن ایرانی بیاید، اولین کسی که در استان این واکسن را استفاده می کند بنده هستم و واکسن باید به هر نحوی چه ایرانی و چه خارجی به جز دو واکسن انگلیسی و آمریکایی تزریق بشود.

مقام ارشد دولت در اصفهان ادامه داد: باید بدانیم در این شرایط بهترین چیزی که ما را محفوظ نگه می دارد، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها هست و آمارهای کشورهایی مانند آمریکا و آلمان که خود واکسن دارند با آمارهای بالای ابتلا و کشته مواجه هستند.

وی ادامه داد: آنچه که در ستاد کرونا تصویب شد اگر تا ۲۲ بهمن شرایط به صورت گذشته باشد، برگزاری مراسم به صورت یک سخنرانی ملی و یک سخنرانی در مراکز استان ها و پخش در صداوسیمای مراکز استان ها بدون حضور مردم است و آن چه مهم است نوآوری و خلاقیت در نشان دادن عشق و علاقه خود به انقلاب اسلامی است.

رضایی ادامه داد: همه دستگاه ها و مدیران محترم در بخش های مختلف تمام توان خود را بر خلاقیت و نوآوری و پیروزی انقلاب اسلامی قرار دهیم و نشان دادن دستاوردها و پیشرفت های انقلاب را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تمام اقدامات انجام شده در جمهوری اسلامی را با سیاه چاله های دوران طاغوت مقایسه کنیم، متوجه حجم زیاد دستاوردها می شویم.

نصرت الله لطفی در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره جایگاه ویژه اصفهان در عرصه های مختلف در کشور، اظهار کرد: یکی از نمونه های صمیمیت و همراهی در سطح کشور در حوزه کاری اصفهان است که یکی از امتیازات ویژه این استان است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه برای بزرگداشت دهه فجر سه حوزه را باید مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: اولین حوزه به عنوان سرآغاز حکومت الله بر جهان و انقلاب اسلامی است که وظیفه هرساله ما است و مقام معظم رهبری بر برگزاری هرچه باشکوه تر این روز همانند اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان تاکید دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن را عید اسلامی بزرگ می دانند، گفت: نمایش مردم سالاری دینی و آثار و برکات در خنثی کردن توطئه های دشمن و ایجاد انگیزه و انسجام در نیروهای خودی از دستاوردهای بزرگداشت ۲۲ بهمن است.

لطفی با اشاره به ویژگی ۲۲ بهمن امسال به عنوان ویژگی دوم اشاره کرد و گفت: ما در دهه فجر امسال از دهه فاطمیه عبور کردیم و در ایام میلاد حضرت زهرا(س) قرار داریم که نیاز است که یک نشاط و شادابی در جامعه جاری شود و دهه فجر به نماد وحدت، یکپارچگی و شادابی تبدیل شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برنامه های امسال، عنوان کرد: ما از ابتدای کرونا بر تعطیل نکردن برنامه های انقلاب اسلامی و مذهبی تاکید کردیم و اجرای آن ها با اقتضائات روز را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه هیچ مراسمی تعطیل نشد.

وی با بیان اینکه ما خود را ملزم می دانیم که مصوبات ستاد کرونا را اجرا کنیم، گفت: لبیک یا حسین شب عاشورا، اجرای نورافشانی در کل کشور در نیمه شعبان و زیارت اربعین با هماهنگی اقداماتی بود که انجام دادیم.

لطفی با اشاره به تشکیل ۲۴ کارگروه در استان ها که ارگان های دولتی و مردمی در آن عضو هستند، گفت: اعلام کردیم همه برنامه های سنواتی دهه فجر همانند سال های گذشته با اقتضائات روز برگزار می کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ۲۲ یهمن به دنبال اجرای راهپیمایی خودرویی هستیم که برای روز قدس هم برنامه ریزی کردیم، عنوان کرد: در جلسات کارشناسی این طرح برای روز قدس تایید شد اما تصمیمات سیاسی مانع اجرا این برنامه شد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی همانند سنوات گذشته امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: اعلام تجمع هم در ۲۲ بهمن امکان پذیر نیست و قرار بر این شد با یک کار تخصصی با همان سبک و سیاق سال های قبل و ترجیحا همان مسیرهای سنواتی با یک انسجام و هماهنگی خانواده ها از داخل خودرو برگزار شود.

لطفی با اشاره به تهیه پرچم های خودرو در سطح وسیع برای این برنامه عنوان کرد: اجرای کار با این عظمت دارای یک پیام است و ما همان شور و هیجان را در مراسم امسال خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *