استاندار: کمک به زلزله زدگان وظیفه ماست

استاندار اصفهان گفت: دولت و مجموعه مدیریت بحران با تمام توان و امکانات در کنار زلزله زدگان جنوب سمیرم خواهد بود.
عباس رضایی در بازدید از خانه‌های زلزله‌زده روستاهای تُل محمد و کهنگان بخش پادنای بزرگ سمیرم، اظهار داشت: همه ما در دولت و سایر مجموعه‌ها موظف به کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده و آسیب دیده هستیم.
به گفته وی طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه در هر سه بخش و دهستان پادنای بزرگ، پادنا و پادنای سفلی در جنوب شهرستان سمیرم احساس شده و بیشترین خسارت به منازل روستاییان بخش پادنای بزرگ در نزدیک‌ترین محل به کانون زلزله(سی‌سخت) وارد شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه آسیب‌های وارده به خانه‌ها، مغازه‌ها و زیرساخت‌ها ارزیابی و برای همه آنها تشکیل پرونده خواهد شد، ادامه داد: دولت برای تخصیص اعتبار، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی منطقه برنامه ریزی می‌کند.
رضایی تصریح کرد: تسهیلات بانکی مناسب و بلاعوض، طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت‌های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده یا تخریبی است.
وی با اشاره به ادامه کار ارزیابی بنیاد مسکن، افزود: این ارزیابی‌ها به دقت و به منظور اخذ اعتبار از هیات وزیران برای بازسازی خانه‌ها و اماکن خسارت دیده انجام می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان بنیاد از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی منطقه پادنا دیدن کرده‌اند که نتیجه و ارزیابی نهایی تعداد واحدهایی که خسارت دیده‌اند به زودی اعلام می‌شود.
روح‌الله افشاریان افزود: بیشترین خسارت زمین‌لرزه در روستاهای بخش پادنا و به ساختمان‌های مسکونی بافت فرسوده روستاهایی بوده که به کانون زلزله یعنی شهر سی‌سخت نزدیکتر بوده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان صبح امروز از اختصاص ۵۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زلزله ۲۹ بهمن در شهرستان سمیرم خبر داد.
منصور شیشه‌فروش گفته بود: براساس مصوبه سوم اسفند هیات وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ۲۹ بهمن ماه جاری، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.
زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹ کیلومتری شهر کُمه از توابع سمیرم در جنوب استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

 

سمیرم_فاطمه طایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *