سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان درنخستین روزکاری سال جدید  

 

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی استان اصفهان با مدیران استانی دیدار کرد و در این جلسه‌ موضوعاتی شامل: تسهیل‌گری در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وجذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های راه وشهرسازی در استان، اخرین وضعیت (قطار سریع السیر اصفهان تهران، قطار حومه‌ای شهر اصفهان و ازاد راه اصفهان شیراز)، مبحث بندر خشک ولجستیک ریلی، موضوع شهرک صنعتی طلا و مشکلات انبوه‌سازان مسکن، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش توان نگار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهندس اسلامی وزیرراه و شهرسازی صبح امروز در سفر به استان اصفهان با همراهی علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر مدیران استانی در نشست اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی مشکلات و ارائه دستورات و مساعدت های لازم درحوزه های مسکن، راه و شهرسازی پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همواره مدل مالی طرح از خود آن طرح مهمتر است اظهار کرد: در خصوص پروژه قطار حومه‌ای اصفهان مدل مستحکم اجرایی را دنبال کردیم تا مردم بتوانند از پرتو آن استفاده کنند. با وجود آنکه این طرح دارای بازدهی مالی نیست.

وی با اشاره به اینکه در قانون مرتبط با شرکت قطارهای حومه‌ای، قانونگذار اجازه داده است راه‌آهن، با مشارکت شهرداری‌ها و بخش خصوصی ایجاد شود و اساسنامه آن نیز در ماه‌های گذشته تصویب و ابلاغ شده است. به مدیران استانی دستور داد: در اجرای این پروژه بزرگ و مهم تردید نکنند و با جدیت دنبال نمایند همچنین نسبت سهام در این سرمایه گذاری ۲۰۵ هزار میلیارد تومانی اصلاح شود.

مهندس اسلامی در جلسه اتاق بازرگانی اصفهان پس از استماع آخرین وضعیت از قطار سریع السیر اصفهان تهران ضمن مساعدت، دستور پیگیری ویژه در این خصوص را صادر کرد.

یکی از اصلی ترین محورهای توسعه در هر کشوری توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی است، حمل و نقل در ایجاد مسیرهای ارتباطی بین قطب های صنعتی، کشاورزی و گردشگری تاثیر بسزایی دارد و از این رو می‌تواند عامل مهمی برای رونق اقتصادی باشد. در این راستا حمل و نقل ریلی در هر دو بخش بار و مسافر می‌تواند به پویایی اقتصاد کمک کند و با کمترین هزینه ضمن حفظ محیط زیست و عدم تولید آلاینده‌های جوی ترددی آرام، بدون دغدغه، امن و سالم را برای شهروندان به ارمغان آورد.

در این راستا توسعه این صنعت در استان اصفهان که در چهار راه ترانزیتی کشور وجود دارد از اهمیت صد چندانی برخوردار است.

در حاشیه این جلسه علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در رابطه با بندر خشک اصفهان، شورای برنامه‌ریزی استان مصوبات لازم را انجام داده و دهکده لجستیک در منطقه سگزی مورد تصویب قرار گرفته و ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی پس از استماع مشکلات اجرایی بندر خشک اصفهان، با بیان اینکه سیاست‌های هم‌پیوند که میتوانند همگرایی و هم‌راستایی ایجاد کنند‌ می‌بایست همچون پیستون‌های قدرتمند در سطح کشور با یکدیگر کار کنند، اذعان‌ داشت: نظام لجستیک آمده است تا سروسامان دهد و تولید ایران را رقابتی کند. لذا می‌بایست موازی کاری‌ها حذف شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری با حکمروایی دو مقوله جدا از هم هستند گفت: از آنجایی که مبحث بندر خشک، تجربه جدیدی است مرزبندی‌ها و تعریف ریل‌گذاری از مباحث اصلی بشمار می‌رود.

مهندس اسلامی در جمع سازندگان مسکن اصفهان با بیان اینکه ۵۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور فعال است و پیمانکاران در حال ساخت این مساکن می باشند عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ملاک عمل ما این بود که به شیوه‌ای کار انجام شود تا میان سه ضلع این طرح(مردم، سازندگان مسکن، دولت) اعتماد وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: همواره منفعت مردم و سازندگان مسکن توامان مدنظر بوده و هیچ‌گاه قیمت ثابت برای ساخت، مطرح نشده است لذا قیمت مسکن ملی براساس فهرست‌بها تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *