جمع آوری بیش از ۵۰ قلاده سگ ولگرد در سمیرم

 

کمال رضایی معاون خدمات شهری شهردار سمیرم از جمع آوری بیش از ۵۰ قلاده سگ ولگرد طی دو ماه گذشته خبر داد.

رضایی با اشاره به فعالیتهای شهرداری سمیرم در حوزه جمع آوری و شناسایی نژاد های مختلف سگ در این شهر گفت: با توجه به قرارگیری شهر سمیرم در نزدیکی باغ کشاورزی و همچنین وجود مزارع و دامپروری های مختلف اطراف این شهر شاهد حضور تعداد زیادی سگ های ولگرد داخل شهر هستیم.

رضایی افزود: طی دو سال گذشته شهرداری سمیرم تلاش کرده تا هیچگونه کشتاری در رابطه با سگ های ولگرد صورت نگیرد که خوشبختانه نسبت به سالهای قبل این موضوع به صورت موفقیت آمیزی در حال انجام است تا جایی که در سال ۹۹ این موضوع به صورت چشمگیری کاهش و نزدیک به صفر شد.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی متذکر شد: شهرداری سمیرم از اسفند ماه سال گذشته با انعقاد قرارداد دو ماهه برای جمع آوری و زنده گیری حیوانات ولگرد در سطح شهر سمیرم وارد عمل شده است.

معاون خدمات شهری شهردار سمیرم در ادامه صحبت های خود با اشاره به گزارشات مردمی در رابطه با حضور حیوانات ولگرد با نشانه های مختلف بیماری هم‌چون هاری، نقص عضو و … افزود: طی شبانه روز گذشته هیچگونه اقدامی در رابطه با کشتن این موجودات توسط شهرداری سمیرم صورت نگرفته و تنها روز ۵ فروردین پس از دریافت گزارش هایی در این رابطه با هماهنگی کمیته سلامت و امنیت غذایی و بر اساس صورتجلسه کارگروه جامعه ایمن شهرستان سمیرم تعداد ۶ قلاده سگ شناسایی شده در محله های مختلف با رعایت تمامی ضوابط زنده گیری یا معدوم شدند.

وی خاطر نشان کرد: هیچگونه معدوم سازی دیگری به جز مورد اعلام شده که با کسب مجوز های لازم و همچنین همکاری کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان انجام شده است توسط شهرداری سمیرم نبوده و این موضوع در دست پیگیری قرار خواهد گرفت.

رضایی اظهارداشت : ما نیز به عنوان یک نهاد مردمی موظفیم در برابر هرگونه تهدید برای شهروندان اقدامی مناسب انجام دهیم و بر همین اساس با انعقاد یک قرارداد ۲ ماهه با پیمانکار سمیرمی به جمع اوری بیش از ۵۰ قلاده سگ ولگرد به صورت زنده گیری و انتقال آنها به مرکز ویژه نگهداری در اصفهان پرداخته ایم.

معاون خدمات شهری شهردار سمیرم ضمن غیر اخلاقی دانستن کشتن سگ های ولگرد گفت: از دو سال گذشته تا به امروز شهرداری سمیرم با جلوگیری از کشتن بی دلیل سگهای ولگرد وظیفه انسانی خود در برابر این موجودات زنده را به خوبی انجام داده است که یکی از دلایل افزایش تعداد انها جلوگیری از کشته شدن انها بوده است.

وی در ادامه صحبت های خود هزینه بالای جمع اوری و زنده گیری سگ های ولگرد اشاره کرد و گفت: زنده گیری و ساماندهی هر قلاده سگ ولگرد بالغ بر ۳ میلیون ریال برای شهرداری سمیرم هزینه در بر دارد ولی با این حال تا به امروز از کشتن سگ های بی‌خطر جلوگیری شده و انها را به اصفهان منتقل میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *