شعار محوری امسال، آزادی قدس نزدیک است، میباشد

 

امسال راهپیمایی عمومی روز قدس نداریم اما برنامه های نمادین اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه امسال مراسم با حضور عموم مردم در روز قدس برگزار نخواهدشد، به تشریح وضعیت ویژه روز قدس امسال پرداخت و با اشاره به راهپیمایی مجازی، اظهار کرد: شعار محوری امسال آزادی قدس نزدیک است می باشد.
به گزارش توان نگار به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، محمد علی احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در جلسه هماهنگی برنامه های روز قدس با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان سال ۱۳۴۲ چنین فرمودند که اگر مرا دار بزنید از این مبارزه دست نخواهم کشید.

همچنین رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی اظهار کرد: روز قدس برای مبارزه با رژیم فاسد صهیونیستی، جلوگیری از اقدامات توسعه طلبانه صهیونیستها، یک مناسبت دائمی و مستمر برای یادآوری ضرورت مبارزه با صهیونیستها و اتحاد مسلمانان است.

وی در ادامه اظهار داشت که این روز ابعاد مختلفی دارد و از جمله اینکه در فضای معنوی بعد شبهای قدر قرار دارد و مردم پس از دعا و تضرع و یک معنویت و مبارزه با شیطان نفس، عزم خود را برای مبارزه با غده سرطانی و رژیم کودک کش صهیونیستی و پشتیبانان آن جزم مینمایند.

احمدی با اشاره به ثمرات مهم برگزاری روزهای قدس از زمان اعلام امام (ره) تا کنون، ابراز کرد: از مهمترین ثمرات، تبیین توطئه‌های اسرائیل است که یک وحدت آرمان میان ملل مسلمان ایجاد کرد و اگر در سال ۱۳۴۲ امام به تنهایی مبارزه با رژیم صهیونیستی را اعلام و اجرا کردند، در سالهای اخیر شاهد شکوفایی نسل انقلابی در کشورهای مختلف اسلامی برای مبارزه با اسرائیل هستیم به نحوی که روز قدس به یک روز بین‌المللی اسلامی تبدیل شده است و هر روز به عظمت آن افزوده خواهد شد.
از ثمرات دیگر روز قدس را وحدت آرمان بین مردم فلسطین و همچنین عدم فراموشی قدس خواند و گفت: علی رغم تلاشهایی که با استفاده از ابزارهای مختلف برای فراموشی قدس انجام میدهند، روز قدس همه توطئه‌های آنان را خنثی میکند و آرمان فلسطین زنده میشود.

وی روز قدس امسال را فرصت مناسبی برای اعلام انزجاراز سران وابسته و خود فروخته ی بعضی کشورها که در نهایت خفت و زبونی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند دانست.

وی همچنین به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و ضعف آنان در مقابل اقتدار جبهه مقاومت اشاره کرد و با گرامیداشت یاد سردار دلها و سیدالشهدای مقاومت گفت: یکی از اصلی ترین محورهای تبلیغی روز قدس گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت است. همچنین شکست طرح ننگین معامله قرن و بی توجهی ملتها به آن باعث زمینه سازی برای اجرای طرح جمهوری اسلامی برای همه پرسی و دادن حق انتخاب به مردم فلسطین شدهاست.

محمد علی احمدی گفت: دشمن و عوامل داخلی و جریان نفوذ سعی در تضعیف روحیه و خسته نشان دادن مردم از آرمانهای انقلاب اسلامی را دارند در حالی که علی رغم مشکلات اقتصادی، مردم همچنان به آرمانهای انقلاب پای بند هستند که نمونه ی آن حضور در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸ و حضور در راهپیمایی خودرویی و موتوری و همچنین راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹و حضور مردم در مراسم تشییع سردار حجازی در سال جاری بوده و مردم نشان دادند که مرد میدان هستند.

در این جلسه اهم برنامه‌های روز قدس در قالب برنامه‌های تبیینی، تبلیغی، مجازی و میدانی اعلام شد و مقرر شد در برنامه‌های تبیینی به چرایی مبارزه با رژیم صهیونیستی و اثرات این مبارزه از نظر موقعیت جهانی، رسالت دینی و منافع ملی پرداخته شود و در این رابطه برنامه های رسانهای و مکتوب تولید و پخش خواهدشد.
در حوزه تبلیغی نیز طرحهای مناسبت تبلیغی در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری اصفهان نصب خواهدشد.

همچنین بهره‌گیری از وصیت شهیدای عزیز به ویژه شهدای مدافع حرم در ضرورت مبارزه با ظلم و کفر رژیم صهیونیستی از جمله برنامه هایی است که توسط سایت نوید شاهد منتشر خواهدشد. اعلام راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس همراه با قطعنامه و همچنین فعالسازی تشکلها و جوانان در حوزه فضای مجازی و هشتک ” قدس شریف نزدیک هستیم” و تولید محتوای مناسب و با انتشار تصاویر ۴۰ سال راهپیمایی روز جهانی قدس و بهره‌گیری از شبکه‌های آموزش به ویژه شبکه ی شاد از جمله برنامه های فضای مجازی است.
همچنین برنامه های مختلف میدانی در سطح استان اجرا خواهدشد و در شهر اصفهان هم علاوه بر برنامه نمادین در میدان فلسطین و میدان قدس حرکتهای سیار با استفاده از گروههای سرود و سیستمهای صوتی برگزار می گردد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاهها و نهادهای مرتبط برگزار شد، همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نقش آفرین ائمه جماعت مساجد مورد توجه قرار خواهد گرفت و هر یک از اعضا، برنامه های خود را جهت بزرگداشت روز جهانی قدس اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *