معرفی رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

 

طی مراسم تودیع و معارفه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رییس دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه قم، از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قطبی تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان با سابقه معاونت در بخش های تبلیغ، فرهنگی و پژوهش دفتر اصفهان، به سمت ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزیده شد.

به گزارش توان نگار به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رییس سابق دفتر تبیلغات اسلامی اصفهان و مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه گروه های تبلیغ تخصصی در رشته های کلام، عقاید، خانواده، مشاوره و امداد فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حضور دارند، گفت: این گروه ها در مدارس، مساجد و پایگاه های فرهنگی حقیقی و مجازی در حال فعالیت هستند و مسائل جامعه را حل می کنند.

وی ادامه داد: امروز در میدان تبلیغ عمومی بر اساس یک راهبرد تنظیم شده حرکت می کنیم و اقداماتی هم در میدان هایی که برنامه ریزی نشده است هم داریم و حجت الاسلام والمسلمین واعظی همه این موارد را پیگیری کرده اند و در همه این پیشرفت ها دخیل بوده اند.

رییس سابق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: امروز میدان فضای مجازی به شدت گسترده شده است و ناچاریم تا در این حیطه کنشگری مؤثر داشته باشیم و معاونت هنر و رسانه هم در این راستا در دفتر تبلیغات تأسیس شده است که آموزش های متعددی را داشته است و توسعه توان در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به ضرورت نگاه تحلیلگرانه برای کنشگری در فضای مجازی، اظهار داشت: از چند سال پیش این نگاه را در دفتر تبلیغات دنبال کردیم و امروز سه اداره در قالب معاونت فضای مجازی و رسانه تجمیع شده اند و البته هنوز در ابتدای کار هستیم.

وی ابراز داشت: امروز نیاز به یک تقاطع بین جامعه و فضای مجازی داریم و توجه به هر کدام نباید سبب غفلت از دیگری شود و یکجانبه نگاه کردن سبب شکست در هر دو میدان خواهد ش، فلذا باید هم افزایی داشته باشیم و منظومه فعالیت های اعزام و آموزش و پژوهش را با مجموعه هنری و مجازی پیوند بزنیم.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، دفتر تبلیغات را نهاد روشنفکری حوزه علمیه می دانند، اظهار داشت: اقتضای روز و ضرورت بر این است که به سمت فعالیت های خلاقانه تاب آور حرکت کنیم که خیلی نیاز به بودجه های بیرونی نداشته باشد و چیزی شبیه به شرکت های دانش بنیان را در حوزه تبلیغی و فرهنگی نیاز داریم.

 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *