‍ نصب تابلو های هشدار در مسیر گردشگری آبملخ

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طراحی، تهیه و نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده و ایمنی در مسیر حرکت از روستای هدف گردشگری آب ملخ تا چشمه تخت سلیمان در شهرستان سمیرم انجام شد.

سعید سلیمانیان اظهار داشت: روستای هدف گردشگری آب ملخ، چشمه و آبشار تخت سلیمان یکی از پدیده های کم نظیر طبیعی این شهرستان است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت قرار گرفته و آنها پس از حضور در روستا و طی نمودن یک مسیر پیاده روی نیم ساعت به محل چشمه و آبشار که در بین بازدید کنندگان و مردم به آبشار دو طبقه نیز مشهور می‌باشد رسیده و از آن دیدن می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مسیر دسترسی یک مسیر زیبا و دیدنی است که از کنار حاشیه رودخانه و در قسمت‌هایی از میان باغات و دیگر درختان خودرو طبیعی عبور کرده ،ولی در عین حال در قسمت‌هایی کم عرض و ریزش می باشد که گردشگران بایستی در حین حرکت موارد ایمنی رعایت و با تجهیزات مورد نیاز از جمله کفش و لباس مناسب مسیر را طی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در فواصل مختلف این مسیر خصوصاً مکان‌هایی که احتمال خطر وجود دارد بنرها و تابلوهای هشدار دهنده ایمنی توسط اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تهیه و با همکاری مسئولین محلی در مکان‌های مورد نظر نصب گردید.

سلیمانیان تصریح کرد: از تمام علاقه مندانی که به این روستا و مجموعه گردشگری تخت سلیمان سفر می کنند درخواست داریم تمام موارد ایمنی را چه در طول مسیر و چه در هنگام حضور در محل چشمه تخت سلیمان رعایت و از چادر زدن و توقف طولانی‌مدت و همچنین شنا کردن در حاشیه رودخانه و محله چشمه جداً پرهیز نمایند و در طول این مدت مواظب خود و فرزندان‌شان باشند، تا با خاطره ای خوش این سفر را به اتمام برسانید و به محل زندگی و آغوش خانواده خود برگردند.

منطقه دیدنی آبملخ در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع است.

 

فاطمه طایی _سمیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *