برای نخستین بار در جهان، کنگره بین المللی تجلیل از پیر غلامان در لنجان برگزارشد

 

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار، مهدی محمدی مدیر و موسس هیئت منتظران در حاشیه این گنگره گفت: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان ایران در شهرستان لنجان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) گفت: امسال شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان و مداحان ۲۰ کشور جهان  از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان بود.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان بیان داشت: برخی مواقع شاهد این هستیم که شخصیت های عروسکی را برای بچه ها و نسل جوان این دوره بلد می کنند اما هدف ما در این کنگره این است که جوانان معنای پیرغلامان را بدانند وبا آن آشنا شوند و شاید بتوانیم قطره ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور شویم.

محمدی برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و افزود: برای نخستین بار در جهان اسلام است که این کنگره برگزار می‌شود و هدف آن  ایجاد اتحاد و وحدت بین کشورهای مختلف جهان است.

محمدی ادامه داد: همچنین در این کنگره به نیت ۱۴ معصوم اهل بیت (ع) از مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان ایران ازجمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس حضور داشتند.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره توضیح داد: هدف این کار تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت کردند  و بلد کردن شخصت پیرغلامان امام حسین (ع) است.

دراین آیین غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری ، مرتضوی استاندار اصفهان ، حجت الاسلام سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام باقریان امام جمعه زرین شهر ، یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن ، صادق آهنگران مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) و فرماندار لنجان و تنی چند از مسئولین حضور داشتند.

شال گذاری خادمان توسط خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان انجام و عقد تفاهم نامه اخوت هیئت منتظران با نمایندگان ۲۰ کشور و همچنین بر پایه موکب از جمله برنامه های اجرای این کنگره بود.

 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *