برف و یخبندان گردنه بیژن در جنوب سمیرم را مسدود کرد

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم از مسدود شدن گردنه بیژن در جنوب این شهرستان به دلیل بارش برف سنگین خبر داد.

گردنه بیژن در جاده کوهستانی سی سخت  در استان کهگیلویه و بویر احمد به پادنای سمیرم، مسیری کوهستانی و برفگیر در ارتفاعات کوه دناست که امکان ریزش سنگ، برف و کولاک تا مدت‌ها بعد از بارش برف در آن وجود دارد.

احسان قادری گفت: این گردنه سخت گذر، کوهستانی و برفگیر است که در بیشتر مواقع با اولین بارش برف بسته می‌شود.

وی گفت: علاوه بر بارش برف و یخبندان، واقع شدن مسیر گردنه بیژن و جاده پادنا به سی سخت در کناره‌های سنگی و صخره‌ای رشته کوه دنا، امکان دارد سنگ از دل کوه ریزش کرده و خطراتی به دنبال داشته باشد.

رییس راهداری سمیرم با بیان اینکه بارش برف و باف و باران در سمیرم در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۳۰ میلی‌متر رسیده است و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: بارش در بیشتر مناطق به شکل برف و در مواردی رگبار باران و برف همزمان است.

قادری گفت: طبق گزارش اعلامی اداره هواشناسی، مجموع بارش‌های سال زراعی تا این ساعت به بیش از ۲۱۱ میلی‌متر رسیده است.

به گفته وی، پیش بینی ها حاکی از ادامه بارندگی تا ۲۴ ساعت آینده است و  راهداران و هر پنج راهدارخانه این شهرستان فعالانه تا پایان زمان بارش ها به کار خود در محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی ادامه می‌دهند.

رییس راهداری سمیرم با بیان اینکه همه راه های فرعی و اصلی سمیرم باز و تردد در آنها در جریان است از رانندگان خواست زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

قادری ادامه داد: تردد در هر ۱۲ گردنه برفگیر سمیرم به غیر از گردنه برفگیر بیژن جریان دارد.

بیشترین بارندگی در منطقه سمیرم مربوط به ایستگاه هواشناسی روستای نقُل و دنگزلو در دامنه دنا و منتهی الیه بخش پادنای بزرگ این شهرستان، به میزان ۴۴۰ میلیمتر از ابتدای سال زراعی تا امروز ثبت شده است.

 

فاطمه طایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *