زمینه اجرای طرح مرتبط با رتبه بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در مرکز شهر فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح مصوب، پیرامون رتبه بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در مرکز شهر گفت: زمینه اجرای این طرح با هدف کاهش ترافیک شدید باید فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت حضرت ام البنین (ع) و گرامی‌داشت مقام مادران و همسران شهدا اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش قدردان این اسوه‌های صبر و ایثار باشیم.

وی در ادامه به ترافیک شدید در شهر اشاره کرد و گفت: در مراکزی که تمرکز فعالیت پزشکان وجود دارد ترافیک شدیدتر است، به رغم اینکه شهرک سلامت ساخته شده اما مطب پزشکان همچنان در مرکز شهر مستقر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: قرار بود شهرک سلامت در ۴ نقطه از شهر ساخته شود که این اتفاق تاکنون نیفتاده است. هرچند در سال‌های اخیر پارکینگ‌هایی نیز در مرکز شهر و اطراف مراکز تجمع مطب پزشکان احداث شده اما در ساعات اوج ترافیک این پارکینگ‌ها نیز اشباع شده و قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد: ترافیک در ساعاتی از صبح و عصر نیز در بیشتر خیابان‌های شهر دیده می‌شود و با توجه به اینکه شرایط کرونایی رو به پایان است و فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها حضوری می‌شود قطعا ترددها بیشتر از گذشته خواهد شد.

نورصالحی با بیان اینکه روزی اتوبوسرانی اصفهان یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت و میانگین سن اتوبوس‌ها به ۴ سال رسیده بود، گفت: امروز در شرایطی هستیم که ۶۰۰ اتوبوس فعال داریم و در برخی ایستگاه‌ها سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است که مطلوبیت استفاده از اتوبوس را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به طرح مصوب، پیرامون رتبه بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در خیابان‌های مرکز شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه اجرای این طرح فراهم شود. از پلیس راهور می‌خواهیم همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری داشته باشند تا شرایطی ایجاد شود که در مراکز تجمع و تردد زیاد، امکانات حمل و نقل عمومی به خصوص در خط یک مترو بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روند تدوین بودجه ۱۴۰۱ گفت: این بودجه در مهلت قانونی تهیه شده و امروز به شورا ارائه می‌شود و امیدواریم با زمان بندی مناسب بتوانیم مراحل رسیدگی و تصویب بودجه را به نتیجه برسانیم و شهرداری قبل از شروع سال تکلیف خود پیرامون بودجه مصوب را بداند.

وی بیان کرد: شورا تأکیداتی درباره بودجه ۱۴۰۱ دارد که شامل تقویت رویکرد فرهنگی در ادامه امور شهر، توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری، شفافیت، بهبود فرآیندها، توجه به مناطق کم برخوردار، مناطق فرسوده و تاریخی، محله محوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، رونق گردشگری و استقرار کسب و کارهای دانش بنیان و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری است. شورا نیز در بررسی و تصویب بودجه به این نکات توجه خواهد کرد تا بودجه‌ای تصویب شود که اهداف و آرمان‌های شورا و شهرداری را به منصه ظهور برساند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *