هنرمندان سمیرم موفق به دریافت ۱۱ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در کشور شدند   

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: این هنرمندان در ششمین دوره نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی و هنرهای سنتی در یزد، موفق به کسب این عناوین شدند.

سعید سلمانیان درباره این جشنواره و نحوه انتخاب آثار برتر، اظهار داشت: سال گذشته با اعلام‌ معاونت صنایع دستی برای اطلاع رسانی به هنرمندان، موضوع در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار گرفت و هنرمندان شاخص این صنایع شناسایی شدند.

وی گفت: در این مدت علاوه بر نظارت‌های مستمر نوع طرح ها، بافته‌ها و تکنیک‌های مختلف کاربرده شده در بافت و همچنین استفاده از مواد مرغوب و رنگ های طبیعی آثار تولید شدند که ۱۴ اثر از میان آنها انتخاب شده و به مرکز استان ارسال شد.

رییس اداره میراث فرهنگی سمیرم با اشاره به انتخاب ۱۱ اثر از بین ۱۴ اثر ارسالی به استان، افزود: هر ۱۱ اثر ارسالی و داوری شده در استان توانستند در داوری نشان ملی مرغوبیت موفق به کسب نشان ملی شوند.

سلمانیان افزود: نکته قابل توجه در انتخاب این هنرهای دستی اینکه ۹ اثر برتر از ۱۱ اثر انتخابی، از روستای ملی بافته‌های داری سمیرم یعنی 《مهرگرد》 بوده است.

فریبا آیین کوب، زینب خانبازی، هدی آذرکیان و مرضیه پیکری هر کدام ۲ نشان و فاطمه خانبازی، فرزانه سلوکی و فرخی ولدخانی هر کدام یک نشان ملی کسب کردند.

 

فاطمه طایی_ سمیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *