نخستین رویداد استارتاپ ویکند هزارچشمه در سمیرم برگزار شد

 

اولین رویداد استارتاپ ویکند هزار چشمه با هدف شناسایی استعدادهای برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم برگزار شد‌.

این رویداد با حضور اساتید، هیئت علمی دانشگاه، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم، شرکت مهندسی شبنم بارش، دانشجویان، نوآوران خلاق، کارآفرینان، مسئولین شهرستان، مربیان کارآفرینی و با همکاری واحد فرهنگی اجتماعی شرکت سرمایه گذاری الماس هشت بهشت برگزار شد.

روح الله رشیدی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم در آیین افتتاحیه این رویداد علمی گفت: استارتاپ ویکند هزار چشمه با همکاری بخش خصوصی و با هدف برداشتن گامی در راستای گام ملی دوم قرار است مسئله محور باشد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را توسعه کار آفرینی مبتنی بر فناوری دانست و افزود: محک زدن ایده ها، وارد شدن به دنیای کسب و کار، یافتن شرکای تجاری آینده و استفاده بهینه از تجربیات و دانش کارشناسان حاضر در استارت اپ ویکند از مزایای برگزاری این برنامه است.

رشیدی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه استارآپ ویکند فرصت مناسبی است برای تمامی علاقمندان در شهرستان تا ضمن آشنایی با ماهیت این قبیل رویدادها، در حوزه کارآفرینی، ایده پردازی، ارائه مدل کسب و کار و دیگر مفاهیم مرتبط نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.

ساسان پیروزی مدیر واحد رشد دانشگاه افزود: در این رویداد ۳۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که در نهایت، ۱۱ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کرد. در روز رویداد نوآوران و خلاقان که از روستاها و شهرهای مختلف سمیرم حضور داشتند به معرفی خود و طرح هایشان در حضور داوران و حضار پرداختند.

پژوهشگر نمونه و برتر استان و دبیر علمی رویداد در مراسم اختتامیه افزود: که جهت تشکیل هسته فناورانه در مرکز رشد منتخبین و برگزیدگان می بایست محصولات و خدمات نوآورانه خود را تولید و تکمیل نمایند تا بتوانند از تسهیلات و حمایت های موجود دانشگاه استفاده نمایند.

کیان مونسیان مدیر واحد فرهنگی اجتماعی شرکت سرمایه گذاری الماس هشت بهشت و دبیر اجرایی رویداد به نقش و تعامل بخش خصوصی در راستای مسوولیت اجتماعی خود در چنین رویدادهایی و تاثیر آن در رشد و توانمندسازی جوامع محلی و شهری با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای شهرستان اشاره کرد و گفت: فکرهای بزرگ،ایده های خوب و آموزش های کارآفرینی را به عنوان نرم افزار لازم جهت پیشرفت توسعه فردی و اجتماعی در کنار موضوعات سخت افزاری لازم و ضروری است.

مونسیان خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و ترویج کسب و کارهای نوآورانه و خلاقانه در چنین رویدادهایی حتی در روستاها و شهرهای کوچک و با اهمیت دادن به سرمایه های اجتماعی و در نظر گرفتن ظرفیتها، منابع محلی و حمایتهای موجود بخش دولتی و خصوصی میتواند بستر و اکوسیستم لازم را در محافل علمی همچون مراکز رشد دانشگاه ایجاد نماید.

وی گفت: در این رویداد و با حضور مسوولین به کلیه نوآوران و خلاقان لوح تقدیر اهدا گردید و به ۵ ایده برتر که شامل: ۱. ایده پرنده نگری توسط خانم سمیه بهرامیان در حوزه گردشگری و محیط زیست ۲. ایده سایت درگاچی توسط آقای مهدی بهرامیان در حوزه فروش صنایع دستی ۳. ایده پاستیل سیب توسط خانم فاطمه آدرسی در حوزه صنایع تبدیلی ۴. ایده فامیلی دنا توسط خانم مدینه خواجه در حوزه گردشگری روستایی ۵. ایده آوای آرامش توسط خانم محدثه شبان دستجردی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی لوح تقدیر تقدیم گردید و هدیه ای از طرف شرکت سرمایه گذاری الماس هشت بهشت برای آنان در نظر گرفته شد که در مراسمی دیگر به آنها تقدیم میگردد

در حاشیه این رویداد یک کارگاه آموزشی با موضوع ” یک ارائه خوب” توسط  روح اله آقالر از مربیان فن بیان برگزار شد و همچنین یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه تحت عنوان “خانه سیب” از تولیدات و فرآورده های سیب درختی رونمایی کرد.

در پایان از فاطمه طایی، روزنامه نگار و خبرنگار سمنا شهرستان سمیرم و پایگاه خبری توان نگار و فعال در حوزه معرفی بانوان کارآفرین تجلیل شد.

فاطمه طایی- شهرستان سمیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *