بیش از ۲۰فروشکاه صنایع دستی و محلی در شهرستان سمیرم فعال می کنند

فاطمه طایی_ سمیرم| رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت:بیش از ۲۰ فروشگاه صنایع دستی و محلی ثابت در شهرستان سمیرم با انواع صنایع و هنرهای دستی مجوز فعالیت دارند که در این فصل و با وجود هوای معتدل و کوهستانی منطقه و ورود گردشگران، این کسب و کارها رونق بیشتری یافته اند.

سعید سلمانیان اظهار داشت: بیش از ۵۰ کارگاه صنایع دستی در شهر و روستاهای مختلف سمیرم دایر شده است که هنرمندان به صورت گروهی مشغول تولیدات خود در این بخش‌ها و در پی  بازاریابی برای  محصولاتشان هستند.

سلمانیان افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در این شهرستان به شکل گروهی ویا انفرادی فعالیت هنری دارند.

این مسوول تصریح کرد: از بین این تعداد هنرمند، ۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  هستند و در تلاش هستیم تا زمینه لازم را برای تحت پوشش قرار دادن دیگر هنرمندان یا از طریق سازمان تامین اجتماعی و یا بیمه روستاییان و عشایر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه هنرمندان شهرستان در سال‌های اخیر در زمینه کسب نشان ملی مرغوبیت گام‌های بزرگی را برداشتند، ادامه داد: ۵۰ نشان ملی مرغوبیت در چند سال گذشته توسط هنرمندان و خالقان آثار سنتی سمیرم  دریافت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه ای به مناسب روز و هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل  برپایی کارگاه‌های زنده صنایع دستی با  رشته های مختلف از جمله چرم دوزی ،سفال و سرامیک و میناکاری و همچنین افتتاح نمایشگاه صنایع هنرهای سنتی در  ورودی روستای مهرگرد در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *