تجلیل آیت الله العظمی مظاهری از استاد قرائتی

استاد قرائتی با حضرت آیت‌الله مظاهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری در این دیدار با تجلیل از فعالیّت‌ها و تلاش‌های مستمرّ استاد قرائتی در عرصه ترویج و تعلیم قرآن کریم، این خدمات را مایۀ افتخار حوزه‌های علمیّه دانستند و تأکید کردند: نیاز جامعه اسلامی خصوصاً حوزه‌های علمیّه به قرآن و تعالیم این کتاب مقدّس، مسئولیّت همه ما را در جدّیّت و تلاش مضاعف در این عرصه، سنگین‌تر می‌سازد.

با پیام حضرت آیت الله العظمی مظاهری مرجع تقلید و زعیم حوزه علمیه اصفهان و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی استاد و مفسرقرآن کریم، همایش اساتید حوزه، ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان درمدرسه صدر بازار و به میزبانی دارالقرآن الکریم اصفهان برگزارشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش اساتید حوزه و ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان که در مدرسه صدر بازار و به میزبانی دارالقرآن قرکریم برگزار شد، با اشاره به لزوم گذر از پوسته قرآن برای رسیدن به مغز و محتوای کلام، تصریح کرد: بعضی از آیات با نگاه ظاهری و بی‌توجه به معنا، بی‌خاصیت می‌شوند. برای مثال، آیه چهارم سوره مدثر که می‌فرماید: «وَثِیَابَکَ فَطَهِّرْ؛ و لباس خویشتن را پاک کن» با نگاه ظاهری امروز، بی‌معنا و بی‌خاصیت است، چرا که پیامبر(ص) حضور ندارد تا لباسی را تطهیر کند، اما این آیه در واقع به این معناست که مربی قرآن باید خوش‌لباس باشد، یا لزومی ندارد که در جلسه بانوان، مربیان، محجبه و با چادر باشند. قرآن در عین توجه به حجاب و ارزش چادر، به پوشیدن رنگ‌های شاد سفارش کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *