تصویب ۲۵ درصد تخفیف برای ساخت و ساز مسکن تا ۱۵ آذر

توان نگار – بهمن توکلی فرد| سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از اعلام وصول طرح باشگاه نوجوان در روز نوجوان خبر داد و دیگر لوایح طرح شده در جلسه امروز شورا را تشریح کرد.

به گزارش رسیده از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از شصت و یکمین جلسه علنی امروز شورا اظهار کرد: به مردم استان فارس و همه مردم ایران به دنبال حادثه تروریستی اخیر تسلیت عرض کرده و یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای تأمین امنیت که در جریان حوادث اخیر جان خود را از دست دادند گرامی‌ می‌داریم. امیدواریم هرچه زودتر نعمت ارزشمند آرامش، آسایش و امنیت مانند قبل به کشور برگردد.

وی افزود: امروز جلسه علنی شورا تحت تاثیر روز نوجوان و با حضور یکی از فعالان حوزه فرهنگی نوجوانان برگزار شد. نکات خوبی درباره ویژگی‌های این نسل، سلایق و آنچه برای برقراری ارتباط درست باید رعایت شود به بحث و بررسی گذاشته شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه نگاهی که از سال گذشته به صورت ویژه در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی به این قشر می‌شد طرح باشگاه نوجوان اعلام وصول شد تا بتوانیم این نگاه ویژه را به صورت ساختاری در فعالیت‌های مدیریت شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا ۳۱ تیر صدور پروانه‌های ساختمانی با ۳۵ درصد تخفیف صادر می‌شد و از این تاریخ تا ۳۰ مهر برای صدور پروانه ساختمانی تا طبقه سوم برای بخش مصرف کننده مسکن ۲۵ درصد تخفیف داشتیم، دو فوریت و خود لایحه امروز تصویب شد و براساس آن تا ۱۵ آذر تخفیف‌های ساختمانی برای ساختمان‌های تا ۳ طبقه را به میزان ۲۵ درصد خواهیم داشت.

صالحی گفت: لایحه‌ای با ۳ درخواست پیشنهاد پژوهشی در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری در دستور کار بود. به رغم اینکه این پیشنهادات در کمیسیون فرهنگی بررسی شده بود اما نماینده شهردار درخواست برگشت لایحه به صحن شورا را داده بود تا بازنگری صورت گیرد. این درخواست مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: تسهیلات مشارکت مدنی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری به ارزش ۲۴ میلیارد تومان بررسی شد که با توجه به ظرفیت منطقه ۶ و توانمندی‌های آنجا نظر اعضا بر این بود که از ظرفیت‌های درآمدی منطقه برای پرداخت مطالبات استفاده شود. بنابراین با لایحه اخذ وام برای مطالبات پیمانکاران منطقه شش موافقت نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکل آب اصفهان گفت: امیدواریم با تاکید بر تسریع موضوع توسط رئیس جمهور شاهد باشیم بعد از ۲۰ سال در دولت مردمی و ایران قوی این موضوع حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *