یادواره شهدای شمال شهر اصفهان، در پی جذب جوانان و نوجوانان است

توان نگار- بهمن توکلی فرد| حجت الاسلام سید روح الله فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان، در نشست خبری یادواره شهدای شمال اصفهان، با بیان اینکه با فعالان فرهنگی منطقه شمال شهر اصفهان که تقریبا مناطق 7، 8 و 12 شهرداری منطقه اصفهان را شامل می‌شود، یک قرارگاه فرهنگی تشکیل شده است، گفت: از فعالان فرهنگی منطقه خواستیم چالش‌های فرهنگی منطقه را تبیین کنند و صاحب نظران فرهنگی در زمینه آسیب شناسی آن منطقه گردهم آمدند و از دیدگاه‌ها و نظرات آنها استفاده کردیم.

وی در ادامه افزود: مهمترین مشکلی که در آن به جمع بندی رسیدیم موضوع بحران هویت بود، یعنی ریشه بسیاری از مشکلات و مسائلی که به آن مبتلا هستیم بحران هویت است. انسان امروزی ایرانی انسانی است که بین مدرنیته و سنت مانده و نه تماما مدرن و نه تماما سنتی است و این یک بحران هویتی پدید آورده است.

امام جمعه شمال اصفهان، خاطرنشان کرد: عزیزانی که از شهرهای مجاور به اصفهان آمده‌اند و بسیاری از آنها در شمال شهر ساکن هستند از جمله عزیزانی هستند که با یک گسست و بحران هویتی مواجه هستند. هر کسی از شهر خود به شهر دیگری مهاجرت کند با این چالش مواجه خواهد شد و بحران هویتی گریبانگیر او خواهد بود.

حجت الاسلام فیاض پرداختن به اسطوره‌ها را از جمله راهکارهای حل بحران هویتی برشمرد و اظهار کرد: برای بازیابی هویت به این نتیجه رسیدیم که باید به اسطوره‌های این سرزمین توجه ویژه داشته باشیم. از بزرگترین اسطوره‌های ما شهدای عزیز هستند و با همه گستره قومیتی ما به مسأله شهدا باید بپردازیم و برای هر قوم و قبیله و نژاد و هر انسانی با هر بوم زیستی شهدا می‌توانند اسطوره‌هایی باشند که گسست هویتی را ترمیم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *