جلسه وبیناری “قرارگاه امنیت غذایی” در شهرستان سمیرم برگزار شد

توان نگار_فاطمه طایی| جلسه وبیناری آغاز عملیات مشترک ارتقاء بهره‌وری محصولات راهبردی با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیر جهاد کشاورزی، مسئول اداره ترویج و بهبود تولیدات گیاهی، در سالن سپاه سمیرم برگزار شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: تولید غذای ارزان، سالم و باکیفیت مهمترین مأموریت وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای انجام مأموریت مذکور تمام ظرفیت‌های وزارتخانه را به کار گرفته است.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در واحد سطح، استفاده از هسته‌های اولیه (بذر، سم، کود و…) با کیفیت تولید، کاهش ضایعات، هوشمندسازی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، توزیع اینترنتی کالاهای اساسی و … با هدف ارزان‌سازی غذا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاهش تورم اقلام خوراکی و مواد غذایی در سراسر استان‌های کشور تحقق پیدا خواهد کرد که در یک‌سال گذشته تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تولید کنندگان همکاری و تعامل سازنده‌ای با دولت در زمینه تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی داشته‌اند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد و در تولید و تأمین محصولات زراعی، باغی، دامی و .. در شرایط ایده‌آل و مناسبی قرار داریم.

از جمله مهمترین مسائل مورد بررسی وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه، برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارزان‌سازی غذا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *