شرکت صنایع دستی آقاجانی؛ نخستین در خاورمیانه

توان نگار| شرکت صنایع دستی آقاجانی به عنوان نخستین خط تولید مکانیزه محصولات فیروزه کوب در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت با اشتغال زایی برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیرمستقیم، تمام محصولات فیروزه کوبی خود را با ضمانت نامه کتبی ۱۰ ساله به فروش می رساند.

به همت سازمان گردشگری شهرداری اصفهان جمعی از خبرنگاران از کارخانه صنایع دستی آقا جانی واقع در دولت آباد بازدید نمودند.

علی اکبری معاون این شرکت در حاشیه بازدید خبرنگاران در نشستی گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود پایش را از مرزهای استان اصفهان فراتر گذاشته و با هدف توسعه مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دو کارگاه تولید صنایع دستی سیستان و بلوچستان و بندر لافت در جزیره قشم افتتاح نموده است.

وی افزود: شرکت صنایع دستی آقاجانی با هدف افزایش تولید و اشتغال زایی فاز اول “کارخانه مس آقاجانی” را در مکانی به مساحت2 هزار متر در شهر دولت آباد از توابع استان اصفهان با ظرفیت تولید روزانه دو تن راه اندازی کرد.

اکبری اظهارداشت: خودکفایی در تولید صنایع دستی از اهداف اصلی شرکت بوده است و در این راستا کلیه فرایندهای مربوط به تولید زیرساخت ظروف صنایع دستی از مرحله ورود شمش های مس، نورد، برش، آنیل و قالب دهی در کارخانه مس آقاجانی انجام می گیرد.

در این نشست همچنین وحید زمانی مدیر بازرگانی و مرجان آسترکی مدیر تولید هم پیرامون برنامه های شرکت، بیان نمودند: به دلیل تغییرات اقلیمی جغرافیایی استان اصفهان و خشکسالی های اخیر تولید صنایع دستی آقاجانی با هدف اشتغالزایی و مهارت افزایی افراد در روستای کمال آباد در حسن آباد جرقویه فولاد و منطقه صنعتی دولت آباد فعالیت می کنند.

کارخانه صنایع دستی آقاجانی امروزه با 9 خط تولیدشامل: خم کاری، قلم زنی، نورد مس، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و خاتم، تمام خاتم، الماس تراش و گل و مرغ و ظرفیت تولید روزانه ۸۰۰ تا هزار محصول فعالیت می کند. در حال حاضر این شرکت بیش از ۸۰ نمایندگی رسمی در ایران و نزدیک به 10 نمایندگی رسمی در کشور های اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا دارد.

لازم به ذکر است، افتخارات شرکت در زمینه دریافت نشان کارآفرین برتر استان اصفهان و ایران، تولید کننده برتر صنایع دستی کشور، نخستین نشان ملی استاندارد در رشته فیروزه کوبی، تنها تولید کننده روکش نانوی مخصوص برای صنایع دستی “این روکش برای نخستین بار به صورت دانش بنیان توسط مدیران تولید صنایع دستی آقاجانی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریافت لوح مهر اصالت ملی صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ و تقدیر نامه سازمان محیط زیست نیز می باشد.

در پایان معاون شرکت صنایع دستی در پاسخ به پرسش خبرنگار توان نگار در خصوص بکارگیری افراد دارای معلولیت گفت: آمادگی داریم تا از توانمندی این قشر هم در صورت استفاده از دوره ها بهرمند گردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *