بازار داغ فالگيري در فضاي مجازي و کلاهبرداری از شهروندان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي که اقدام به کلاهبرداري از شهروندان از طريق فالگيري در اينستاگرام کرده بود خبرداد.

سرهنگ”سيد مصطفي مرتضوي”در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي شكايت خانم جوانی مبني بر کلاهبرداري به مبلغ 80 ميليون ريال از وي توسط فردي ناشناس در اينستاگرام، رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهاي فريبنده و با وعده بخت گشایی با ارائه شماره کارت طي چند مرحله مالباخته را فریب داده و وی را ترغيب به پرداخت هزينه هایی کرده است.

رئيس پليس فتا استان ادامه داد: با اقدامات هوشمندانه کارشناسان موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شده و طی هماهنگی قضائی متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضايي تحویل داده شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصيه کرد: فالگيران سايبري داراي فن بيان خوبي بوده و خود را فردي متخصص در اين امور معرفي مي‌کنند و با تبليغات گسترده تحت عنوان بخت گشايي، رفع مشکلات خانوادگي، طلسم بچه دار شدن، دستيابي به ثروت و … افراد را ترغيب به گرفتن فال و دعانويسي کرده و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري از آنها مي‌کنند بنابراين شهروندان از اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌هاي اجتماعي و افشاي اطلاعات خانوادگي خودداري و براي حل مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مجرب مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند تخلفات صورت گرفته در فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي يا از طريق شماره 096380 مرکز فوريت هاي سايبري با ما در ميان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *