فعالیت 19 اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: برنامه اورژانس اجتماعی از فعالیت، مرکز مداخله در بحران، خط تلفن اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سکونت‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین، تشکیل می‌شود.

عبدالرضا اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در سطح استان ۱۹ اورژانس اجتماعی فعالیت دارند و از این تعدا ۱۶ پایگاه در شهرستان‌های استان و ۳ مرکز در اصفهان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی دارای سه دفتر است، بیان کرد: یکی از دفاتر در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که دراین راستا ۱۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود ۴۰ خانه کودک و نوجوان در استان گفت: حدود ۴۵۰ کودک در این مراکز نگهداری می شوند که از سن صفر تا ۱۸ سال برای پسران و دختران نیز تا ازدواج در این خانه ها نگهداری می شوند.

اسماعیلی افزود: خانه های کودک و نوجوان برای نخستین بار در کشور در نطنز اصفهان توسط یک روحانی احداث شد و در حال حاضر نیز به شکل هیات امنایی اداره می گردند.

وی با اشاره به سه طرح فرزندخواندگی دائم، موقت و طرح مشک در اصفهان بیان داشت: در حال حاضر تنها استانی که به‌صورت مهمان، به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، فرزند می‌دهد، استان اصفهان است.

اسماعیلی در خصوص اورژانس اجتماعی توضیح داد: اورژانس اجتماعی حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

خبرنگاران در پایان از مرکز تماس 123 و واحدهای مختلف مشاوره و مددکاری بازدید که توسط خانم میرزایی توضیحات لازم ارایه شد.

لازم به ذکر است روزانه توسط چهار اپراتور به حدود 50 درخواست خدمت رسانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *