بازدید مدیرمرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شبنم بارش سمیرم از گلخانه شهرضا

توان نگار_ فاطمه طایی| عباس طایی مدیر خدمات کشاورزی غیر دولتی شبنم بارش از گلخانه جدیدالحداث سبک جدید به روش هیدروپونیک و بدون پنجره های سقفی که برای اولین در استان در حال احداث می باشد بازدید کرد.

طایی گفت: این گلخانه در مساحت ۷۷۶۰ متر مربع در یکی از بخش های شهرستان شهرضا در حال احداث می باشد که سیستم اجرای این گلخانه گرمایش از کف و نوع بخاری هایی ساخته شده با تکنولوژی جدید و دارای سیستم چرخشی آب گرم و سرد استفاده گردیده است.

طایی افزود: همچنین کانال های در زیر بستر های کشت بصورت ردیفی تعبیه شده است که باعث انتقال جابجایی هوای گرم مستقیم به قسمت گروبک های کاشت هیدروپونیک می گردد.

مدیر مرکز خدمات کشاورزی شبنم بارش سمیرم بیان داشت: این گلخانه با این روش ساخت باعث راندمان حداکثری در نگهداری co2 و حداقل نوسان در دما و رطوبت است که در بستر کاشت از موادی همچون کوکوپیت و پرلیت استفاده می گردد.

عباس طایی بعنوان مشاور و طراح این گلخانه خاطر نشان کرد :راندمان بهره وری در واحد سطح در گلخانه های بابستر هیدروپونیک به مراتب بیشتر از کاشت خاکی است و همچنین در مصرف نهاده های شیمیایی و بهره وری آب نیز صرفه جویی می شود.

وی تاکید کرد: در این مدل گلخانه سعی کردیم تمامی نکات فنی در ساخت را رعایت نماییم و بیشتر بازدهی را در تولید محصول در اینده برا بهره بردار این مجموعه داشته باشیم و پیشنهاد می کنم به متقاضیان گلخانه که به سمت کشت های هیدرو پونیک بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *