تله‌های فرمونی کرم خراط به منظور شکاره انبوه آفت آماده سازی، در باغات حومه سمیرم نصب شد

توان نگار_ فاطمه طایی| نصب تله‌های فرمونی (به شرط کارا بودن فرمون‌ها ) و شکاره انبوه یکی از راه‌های موثر در کاهش جمعیت این آفت خطرناک می‌باشد.

کارشناس واحد حفظ نباتات اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: تله فرمونی کرم خراط به منظور شکاره انبوه آفت آماده سازی و در باغات حومه سمیرم نصب گردید و این عملیات همچنان ادامه دارد.

سهیلا اسدی کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری ۴۰۰تله فرمونی کرم خراط به منظور شکاره انبوه این آفت با همکاری کارشناسان کلینیک زرین گیاه و کارشناسان خرید خدمت شهرستان در باغات حومه شهر سمیرم نصب گردید.

وی افزود: در حال حاضر نصب تله های فرمونی (به شرط کارا بودن فرمونها )و شکاره انبوه یکی از راه‌های موثر در کاهش جمعیت این آفت خطرناک می باشد.

اسدی با توجه به  معضلات مبارزه با این آفت در شهرستان، به آلوده بودن باغات حومه شهر که اکثرا رها شده هستند و مدیریت لازم را ندارند و همچنین آلودگی درختان مستقر در منازل مسکونی می توان اشاره نمود.

وی بیان داشت: حذف درختان گردو بعنوان میزبان اول و پیش بینی آلودگی درختان سیب از جمله دغدغه‌های این مدیریت می باشد.

کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته با تراکم بسیاری کمتری از این آفت در سال جاری مواجهه هستیم.