نشست ششمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان در استان اصفهان

توان نگار_ سحر مشایخی| در مراسمی به مناسبت هفته بهزیستی ناصر چاووشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، به عنوان «برای مردم، برای به زیستن» اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ملی رسانه ای معلولان کار باارزشی در جهت امیدافرینی برای این قشر و آگاه سازی عموم مردم از تواناییهای آنان می باشد.

در ضمن جلسه منصور گلناری، مدیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: سیاست برگزاری جشنواره باعث ارتقاء فرهنگ جامعه در مواجهه با معلولان و افزایش اعتماد بنفس، کارآمدی و جسارت در این قشر خواهد شد، حرف بدون عمل در مورد معلولان باعث می شود یک کار کاریکاتور گونه در سطح شهر انجام شود در حالیکه کمک به معلولان برای حضور مثبت در اجتماع را باید به یک کار واقعی تبدیل نماییم و برای این امر لازم است آستین ها را بطور جدی بالا بزنیم.

وی افزود: تمام این مسائل باعث شده تنها در روزی که مختص به معلولان است از آنها یادی شود، تقدیری بعمل آید و دوباره این افراد از دید جامعه کنار رفته و باز فراموش شوند. احساس مفید بودن امریست که هر انسانی به آن نیاز دارد و بهانه ای می شود برای رشد و ارتقاء او چرا که این افراد که در حقشان اجحاف شده از افراد سالم چیزی کم ندارند و چه بسا با از دست دادن عضوی، سایر قوای فکری و جسمی آنان بهتر از دیگران کار کند.

گلناری با بیان اینکه تحولی که در قالب جشنواره بین معلولان ایجاد گردیده و در این مسابقه از ۲۸ استان کشور شرکت می کنند نشان از توانایی و همت والای این عزیزان است که علاوه بر اینکه روحیه آنان را بالا می برد روح جامعه را هم دستخوش تغییر می نماید چرا که به مردمی که از نظر جسمی سالم هستند امید، انگیزه و روحیه را تزریق می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: معلولان این قابلیت بالقوه را دارند که جامعه را از یک اثرگذاری بالاتر بهره مند کنند مشروط بر اینکه از یک سرمایه اجتماعی بیشتر برخوردار شوند اعضای پایگاه خبری که با وجود محدودیت های جسمی صفر تا صد کارها را خودشان با همتی وصف ناپذیر انجام می دهند از کمترین امکانات حتی مکانی برای تشکیل جلسات محرومند. وقتی بنا بر این است که خدمات این عزیزان منتج به سرمایه اجتماعی شود بالطبع حمایت همه جانبه مسوولان، تشکیک مساعی و بررسی راهکارهای همکاری را می طلبد و بدیهی ست که کوچکترین حقشان این است تا برای انجام این کار عظیم فرهنگی از کمترین نیازهای خود برخوردار شوند و بتوانند تغییر و تحول بیشتر و بهتری را در جامعه رقم بزنند.

یادآوری می شود، در پایان با حضور چاووشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، معاونین این اداره و جمعی از خبرنگاران و اعضای پایگاه خبری توان نگار از پوستر ششمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان، رونمایی گردید.