برآورد هزینه اجرای کار تقاطع غیرهمسطح سه راه پلیس‌راه – دهق

 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور احداث تقاطع غیرهمسطح سه راه پلیس‌راه – دهق و نحوه مشارکت خیر راهساز در این پروژه تعیین تکلیف شد.

به گزارش رسیده از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در جلسه‌ای که با حضور رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت این اداره‌کل و رؤسای ذیربط، در محل پلیس راه اصفهان- تهران برگزار شد، در خصوص احداث تقاطع غیرهمسطح سه راه پلیس‌راه – دهق و نحوه مشارکت خیر راهساز در این پروژه تصمیم گیری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه راه پلیس‌راه – دهق و توضیحاتی که ارائه شد نحوه اجرای کار تعیین تکلیف و برنامه ریزی دقیق برای زمان اجرای پروژه جهت جلوگیری از هرگونه ایجاد نقطه پرحادثه بعمل آمد.

وی بیان داشت: براساس تصمیم‌گیری بعمل آمده، مقرر شد احداث سازه پل بصورت کامل توسط خیر راهساز و مطابق با نقشه‌های اجرایی مصوب و برنامه زمان بندی انجام شود که برآورد اولیه این پل حدود ۲۰۰ میلیارد ریال محاسبه شده است.

قاری‌قرآن در خصوص دیگر مصوبات این جلسه ادامه داد: بلافاصله پس از آمادگی خیّر، احداث مسیر انحرافی طرفین پل، توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ظرف مدت یکماه انجام می‌شود.

وی افزود: احداث مابقی اجزای تقاطع غیرهمسطح سه راه علویجه – دهق شامل رمپ‌ها، لوپ‌ها، عملیات خاکی، روسازی، آسفالت، آزادسازی و جابه جایی تاسیسات توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بصورت واگذاری به پیمانکار می‌بایست بلافاصله پس از شروع احداث سازه پل، انجام شود. و اعتبار آن توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: علاوه بر این، مقرر شد جزئیات آزادسازی تاسیسات و اراضی واقع در طرح، توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بصورت دقیق برآورد شود و پلیس راه استان نیز همکاری لازم در طول اجرای پروژه جهت کنترل و هدایت ترافیک را انجام دهد.

وی از مزایای این پروژه به حذف یک نقطه حادثه‌خیز، سهولت در تردد، ساماندهی ورودی و خروجی جاده دهق و اتصال ایمن به جاده اصفهان تهران اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *