نیاز ساخت کنارگذر خوانسار به ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار

توان نگار – بهمن توکلی فرد| معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ برای احداث پروژه کنارگذر خوانسار مبلغ ۲ هزار و ۶۶۰ میلیاد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به واقع شدن شهر خوانسار در منطقه کوهستانی و فاقد کمربندی بودن آن، همچنین وجود مشکلات و نارضایتی‌های مردم از عبور کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از داخل شهر پروژه کنار گذر خوانسار در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طول کل مسیر کنارگذر خوانسار ۱۹ کیلومتر است، افزود: در حال حاضر سه کیلومتر از آن با عرض مسیر سواره رو ۱۵ متر و عرض اساس تمام شده ۲۶ متر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص احجام کارشده در این میزان از پروژه به یک میلیون و ۵۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اشاه کرد و گفت: تا کنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای این بخش از پروژه هزینه شده است.

وی بیان کرد: احجام باقیمانده مسیر شامل ۷۰۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۳۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس، ۹۶۹ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۵۰ تن آرماتوربندی و ۷۹ هزار و ۳۴۴ تن آسفالت است.

شاهسوندی ادامه داد: مطابق با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز برای این پروژه مبلغ ۲ هزار و ۶۶۰ میلیاد ریال اعتبار برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *