هوشمندسازی؛ باعث کاهش مصرف آب و برق در باغ رضوان

توان نگار_ بهمن توکلی فرد| علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستا‌ن‌های شهرداری اصفهان در بیستمین نشست گپ‌وگفت صمیمانه با خبرنگاران: هوشمندسازی موتورخانه‌ها در باغ رضوان‌منجر به کاهش ۳۵ درصدی مصرف برق و کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب زیرزمینی در باغ رضوان شده است.

وی افزود: اقدامات دیگری شامل ایجاد مانیتورینگ منابع در کل باغ رضوان، تامین روشنایی معابر، توزیع برق در فاز سوم، ایجاد منبع ۵۰۰ مترمکعبی آب در فاز سه، جدول‌کشی، نصب ایستگاه‌های اتوبوس و خرید و راه‌اندازی ژنراتور با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین برق سالن تطهیر از سوی سازمان آرامستان‌ها انجام شده است.

مدیر عامل آرامستان های اصفهان همچنین تجهیز اتاق بحران، پیش‌بینی ساخت قبور برای شرایط بحرانی و نصب دو شیر هیدرانت برای شرایط بحرانی از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر بوده است.

حاجیان، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص خدمات شرکت واحد اتوبوس رانی اظهار داشت: حدود ۳۰ ایستگاه اتوبوس در فازهای یک تا سه باغ رضوان نصب شده و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند تا عبور و مرور به این آرامستان تسهیل شود.

حاجیان در این گپ وگفت اظهار داشت: طی سال گذشته 300 مورد قاب آلومینیومی قبور در آرامستان باغ رضوان به سرقت رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *