آیین واگذاری ۲۰۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان

همزمان با آیین واگذاری یک هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور؛ ۲۰۵ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان واگذار شد.

به گزارش توان‌نگار ، همزمان با هفته ملی افراد دارای معلولیت؛ صبح امروز آئین واگذاری یک هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور توسط دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در آیین این مراسم در شهرستان خمینی شهر گفت: سهم استان در این برنامه ۲۰۵ واحد بود که امروز در ۱۳ شهرستان به بهره برداری رسید. از این تعداد ۴۹ واحد مربوط به خانواده‌های دارای یک فرد معلول و یا زنان سرپرست خانوار بود و ۱۵۶ واحد مختص خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا می باشد و به صورت نمادین یکی از این واحدها در شهرستان خمینی شهر واگذار شد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سال گذشته براساس برنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز، با ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه‌ای از مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال برای خانوارهای تحت پوشش و ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بسته به شرایط خانوارها، واحدهای مسکونی مناسب ساخته و در اختیار افراد تحت پوشش واجد شرایط قرارگرفت که این ۲۰۵ واحد امروز با استفاده از این تسهیلات و سهم مشارکت خود افراد تحت پوشش با هزینه ای قریب به ۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: امسال تسهیلات مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا در حوزه شهری مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در حوزه روستایی مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت می‌شود؛ همچنین دیگر خانوارهای تحت پوشش از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برخوردار خواهند بود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان ابراز داشت: امروز بهزیستی در یک جهاد مسکن سازی با همراهی دستگاه‌ها و انجمن‌های مسکن‌ساز و خیرین بزرگوار استان تلاش خود را معطوف به تسهیل امر مسکن‌سازی جامعه هدف نموده است و امیدواریم با همراهی بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی استان و همت والای خیرین استان در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *