رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره مطبوعات در اصفهان

 

آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره دوسالانه مطبوعات و رسانه های الکترونیک اصفهان با حضور گلناری، مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان و اعضای هیأت مدیره خانه، حاجی زکی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

در این آیین که صبح امروز برگزار شد، منصور گلناری با تاکید بر اینکه مطالبه گری و اثربخش بودن آثار در این جشنواره حائز اهمیت است، گفت: هر اثر باید تاثیر و نتیجه اش مشخص باشد بویژه در جهت رفع مشکلات جامعه ومردم بسیار مهم است.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان در مورد فراخوان جشنواره، گفت: قالب‌ جشنواره در ۱۳ قالب طراحی شده و متن فراخوان در کانال خانه مطبوعات گذاشته می‌شود و همکاران با مطالعه آن می‌توانند قالب خود را انتخاب کنند. موضوع مطالب در بخش اصلی باید با روحیه مطالبه‌گری و حل معضل باشد و جلسات خبری پوششی در زمره الزامات کار ما است ولی کار اصلی ما صرفا شرکت در جلسات پوششی نیست. بیش از ۸۰ درصد منابع باید پاسخ به چرا و چگونه باید باشد.

وی افزود: در صورت تاثیر اثر مذکور مستندات ضمیمه شود و آثار باید در بازه زمانی ابتدای مهر ۹۸ تا پایان آذر ۱۴۰۰ باشد. آثار در دیماه داوری می‌شود و حتی دوستان اگر در دی ماه هم گزارش تاثیر پذیر داشتید باز هم بفرستند.

حاج زکی معاون فرهنگی ارشاداسلامی استان اصفهان هم در این مراسم گفت: هیچ موقع رسانه های ما نقش واسطه گری بین مردم و مسئولان را نداشتند، خبرنگاران بایستی تخصصی کار کنند و در زمینه های مختلف کار پژوهشی هم داشته باشند و رسانه های سعی کنند به دنبال مطالبات مردمی و پیگیری آن را سرلوحه کارشان قرار دهند.

در ادامه، صالحی پژوه، عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات نیز در خصوص وضعیت رشته ها و داوری آنان و رتبه بندی پیشکسوتان مطالبی بیان نمود.

در پایان به پرسش های خبرنگاران بویژه در خصوص بیمه خبرنگار مطالبی عنوان شد و دهانی بازرس خانه اظهار داشت: به زودی با حضور مسئولین ارشاد و بصورت تخصصی این موضوع ( بیمه خبرنگار ) مورد بررسی قرار می گیرد.
در پایان از پوستر دوازدهمین جشنواره دو سالانه مطبوعات و رسانه های الکترونیک اصفهان رونمایی شد.

 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *