دهه فجر؛ بزرگداشت انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در آستانه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جلسه ای پیرامون برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های دهه فجر با حضور مسئولین دستگاه ها و نهاد های فرهنگی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار گردید.

محمد علی احمدی گفت: دهه فجر بزرگداشت انقلاب است . در چه زمانی و چه مقطعی اتفاق افتاد ، در زمانی که غرب و شرق دنیا را تقسیم کرده بودند، تصمیم گیران تحت سیطره شرق و غرب بودند، امام آمد و آرمان های جدید را با پشتوانه الهی در آن دنیا تعریف نمود، حرکت انقلاب با شعارهای متفاوت و بر پایه رای مردمی با محوریت دین شکل گرفت و امروز می بینیم شعار ها و آرمان های انقلاب جهانی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در صحبت های خود گفت: چالش ها را ببینید چه میزان تغییر پیدا کرده است، روزی تصمیم می گرفتند برای ما و اجرا می کردند ولی امروز اگر هم بخواهند تصمیمی بگیرند باید اتحاد بین المللی تشکیل دهند و می بینیم که کاری از پیش نمی برند.

احمدی در ادامه گفت: ۱۲ بهمن از چند جهت برای ما روز مهمی است، سالروز ورود حضرت امام خمینی ره است، فرشته نجات امت به کشور بازگشتند و و از طرفی ۱۲ بهمن آغاز و مقدمه جشن های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

محمد علی احمدی گفت: اصلی ترین وظیفه ما در برنامه ریزی برنامه های دهه فجر بر اساس چند محور می باشد:
۱- تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذشته را تبیین، وضع فعلی را تشریح و آینده را روشن نموده است.

۲- امید بخشی بر محور انقلاب اسلامی؛ امید کاذب نیاز نیست، امید های واقعی را در جامعه نشر دهید بر محور شعارهای انقلاب امید آفرینی کنید، رفع مشکلات مردم با امید و اراده مسئولین صورت بگیرد، حرکت بر محور انقلاب باعث موفقیت های روز افزون خواهد شد.

۳- برگزاری جشن های انقلاب اسلامی به دست مردم؛ به صورت شعاری برخورد نشود، ما می توانیم برنامه هایی را طراحی کنیم که در آن مردم تصمیم گیر و اجرا کننده برنامه های انقلاب باشند، ستادهای مردمی در تمامی دستگاهها، نهاد ها، مساجد، مدارس و … تشکیل شود و جشن های محله محور با پوشش رسانه ای قوی توسط صدا و سیما برنامه ریزی شود.

۴- از فضای مجازی نهایت استفاده را باید در جهت نشر فرهنگ و آرمان انقلاب نمود و به شبهات در این فضا پاسخ گو باشیم.

احمدی در پایان با اشاره به برنامه های بزرگداشت ۱۲ بهمن گفت: این روز را به یاد امام و شهدای انقلاب گرامی خواهیم داشت، سالروز ورود حضرت امام به میهن اسلامی و روز گرامیداشت شهدای انقلاب است، استان اصفهان در زمان انقلاب تعداد ۲۱۷ شهید تقدیم انقلاب نموده است که نباید یاد و نام این شهدا فراموش شود.

مدیران دستگاها با حضور در مدارس، جشن های انقلاب را در کنار دانش آموزان با قوت برگزار نمایند.

احمدی از عموم مردم دعوت نمود تا در برنامه ریزی و اجرای هرچه بهتر برنامه های دهه فجر، حضور فعال داشته باشند.

 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *