هشدار جهاد کشاورزی سمیرم برای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

توان نگار_ فاطمه طایی| مصطفی طایی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سمیرم به کلیه افرادی که اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی می نمایند، هشدار داد.

طایی با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی، ایجاد هرگونه بنایی را در اراضی کشاورزی منوط به صدور مجوز تغییرکاربری از سوی جهادکشاورزی دانست.

وی با اشاره به تلقی اشتباه عموم مردم از اراضی کشاورزی که تنها اراضی سبز و باغات را جزو اراضی کشاورزی محسوب می کنند، گفت: اراضی که قبلا کشاورزی بوده و به هر دلیل الان کشت نمی شود نیز تا مادامی که کاربری جدید برای آن تعریف نشده است کشاورزی محسوب می شود.

طایی به کسانی که قصد سوء استفاده از تعطیلات، بویژه تعطیلات پیش رو را برای ساخت و ساز غیرمجاز دارند توصیه نمود تا از صرف هزینه و سرمایه در این زمینه خودداری نمایند چرا که دیر یا زود طبق احکام قضایی با آنها برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

وی همچنین هرگونه نقل و انتقال در اراضی کشاورزی را نیز منوط به احراز شرایط مربوطه دانست و به مشاورین املاک متذکر شدند تا از تنظیم هرگونه مبایعه نامه در اراضی کشاورزی پرهیز نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تاکید کرد: لازم به ذکر است طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحیه ۱۳۸۵، هرگونه تغییرکاربری در اراضی کشاورزی منوط به اخذ مجوز از کمیسیون مذکور بوده و متخلفین علاوه بر جریمه نقدی به قلع و قمع بنا محکوم میگردند.

طایی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر كاربری زمین‌های كشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی كشاورزی (تلفن131) و یا مراجعه به واحدهای كشیك مستقر در مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *